donderdag 14 juni 2007

Japanse soep

http://www.marktplaza.nl/13-delig-oud-Satsuma-Soep-servies-3783442.php Ik heb ook een mooie oude Japanse Soepterrine. Dit servies heet Satsuma en deze terrine is ongeveer uit 1930. Lijkt mij heerlijk om hier Japanse soep uit te eten. Ik heb een recept opgezocht en dat ga ik zeker uit proberen.
Hier het recept:

Tsurumieku, Japanse soep met garnalen

1,5 l kalfsbouillon zonder vlees 100 g gekookte garnalen 3 gesnipperde, gefruite teentjes knoflook 2 grote gesnipperde gebakken uien 1 tl paprikapoeder peper en zout 3 tl gehakte en gefruite kemirie* 1 eetl tomatenketchup ietsje tijm fijngeknipte peterselie
Voeg alle ingrediënten aan de bouillon toe, behalve de garnalen en de peterselie. Roer goed door en laat dat zo even een paar minuten tegen de kook aan trekken. Roer er net voor het serveren de peterselie en de garnalen door.
*Kemirie, noten verkrijgbaar bij de toko.

Succes en eetsmakelijk

Klik op Japanse soepterrine en op foto voor meer informatie.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat zal zeker smaken, bewaar je
een beetje voor mij?

Anoniem zei

Sorry... was een tijdje druk met andere dingen maar ik ben er weer hoor. Wat een prachtige soepterrine zeg. Daar smaakt de soep nóg lekkerder uit natuurlijk..;-)
Ik ga dat recept zeker eens proberen hoor, ik ben gék op garnalen!! Dank je voor het delen van dit recept. Groetjes, Patricia.